Vezmite so sebou !

„Vezmite so sebou!“

Ako obal ovplyvňuje nákup v segmente jedál pripravených na konzumáciu.

Mnoho majiteľov kaviarní a reštaurácií konštatuje, že segment odobratia jedla so sebou na Slovensku už nie je len vo fáze vývoja, ale že sa mu začína dariť. Väčšina Slovákov je zvyknutá síce na vlastné varenie, ale nie vždy je možnosť a čas si kvalitné jedlo pripraviť doma . Avšak vo veľkých mestách, kde obyvatelia pracujú tvrdo a doma strávia len málo času, si tento segment zvyšuje popularitu.
Naša firma v tejto súvislosti uskutočnila nezávislý výskum a rozprávali sme sa s návštevníkmi martinských kaviarni a reštaurácii.
V nasledujúcich rokoch je pravdepodobné, že Slováci vo väčšej miere začnú využívať rozvozy jedla, alebo si ho jednoducho vezmú z reštaurácie, do kancelárie, alebo domov.

Hlavné trendy

1. Balenie ako riad

Pre kupujúceho je dôležité okrem chutného a rýchleho jedla aj pohodlné a bezpečné balenie. Obal by mal byť pevný, ľahko prepraviteľný, ktorý nepretečie a nepremastí sa.
Naši spotrebitelia, doma a ani v práci, nemusia nutne presúvať jedlo do tanierov. Zvlášť táto potreba šetrenia čistého riadu, je dôležitá pre mužov, aby sa umývanie riadu znova neopakovalo. Z tohto dôvodu by mal byť obal vhodný na použitie priamo z neho, aj keď je to šalát, horúce jedlo, alebo polievka.
Zákaznik, ktorý nakupuje produkty ,,Takeaway,, spravidla nemá možnosť presunúť jedlo na bežný riad. Neprítomnosť vhodného obalu na konzumáciu jedla priamo z neho, môže zapríčiniť odmietnutie nákupu.

2. Čerstvé a prirodzené jedlo a ekologický štýl

Pri kúpe v gastro prevádzke kupujúci očakáva, že jedlo je čerstvé a prirodzené, pretože sa varí ručne. Kupujúci však tiež poznamenávajú, že keď vidia produkt v ekologickom balení, domnievajú sa, že je to prirodzenejšie a sviežejšie ako podobný výrobok v iných obaloch.
Spotrebitelia poznamenávajú, že napríklad v supermarkete, kde je veľký výber konkurenčných výrobkov, ak sú chute sendvičov rôznych výrobcov podobné, vzhľad balenia môže zohrať určitú úlohu. Ak napríklad sendvič v ekologickom balení je cenovo drahší, zákazník si vysvetľuje vyššiu cenu produktu lepšou kvalitou obsahu obalu.

Existuje úplne logické vysvetlenie, prečo sú v ekologickom obale výrobky vnímané ako pripravené z prírodných, ekologických výrobkov. Hnedá farba je farba dreva, vyvoláva v nás pocity pripomínajúce domácnosť, útulnosť a komfort. Preto sa často zdá, že výrobok bol pripravovaný ručne a z domácich produktov. Tiež, pretože je to prirodzená farba, vnímame výrobok ako celok, ako prirodzený a domáci. Používajú ho výrobcovia potravín a mnoho ďalších spoločností – kozmetika, textil, atď.

3. Korporátna identita inštitúcie

Zákazníci hovoria, že nie je pre nich ani tak dôležitá váha produktu, ako výnimočnosť a individualita obalu, produktu a značky. Okrem toho, že si kupujúci vyberajú jedlo z dôvodu kvality ponúkaných výrobkov, postupom času sa stali prívržencami jednej a viac konkrétnych značiek. Radi sa zaujímajú o nové produkty svojej obľúbenej značky, ale vždy ich príjemne poteší, keď sú v ich známych a obľúbených obaloch. Veľkú úlohu totižto hrá to, v čom je jedlo, ktoré si so sebou berú, zabalené. Hermeticky uzavretý obal dáva pocit prítomnosti kvality, ktorá patrí značke. Nesmieme zabúdať, že balenie je veľmi dôležitým komunikátorom.
Balenie dáva pocit spolupatričnosti k danej inštitúcii, pocit individuálneho prístupu, ktorý je v podmienkach globalizácie a masovej produkcii príjemnou raritou.
Môže to byť vytvorené tlačou na obale, zdobením, môžete jednoducho podpísať škatuľu bez tlače, napríklad napísať meno zákazníka do značky farieb alebo názvu produktu.

4. Prečo je teda potrebný kvalitný obal

Balenie je nástroj na predaj tovaru. Rozhodnutie zákazníka o kúpe produktu vo vysokej miere ovplyvňuje obal. Zákazníkovi naznačí kvalitu obsahu a firemnú identitu. Balenie je oblečenie výrobku. Podľa tohto oblečenia kupujúci urobí svoje závery o produkte. V najdôležitejšom momente, keď sa váš kupujúci rozhoduje či
vziať váš produkt alebo tovar konkurenta, rozhoduje obal. Posledné slovo si zákazník ponechá vždy na balenie.

Proces predaja produktu vždy začína na dvoch stranách. Jednou stranou je marketingové chápanie hodnoty produktu na trhu, požiadavky spotrebiteľov, ich hodnotenie takéhoto výrobku a postoj k nemu. Ďalším aspektom, nie menej dôležitým, je technológia výroby tovaru a jeho obal a dodanie.

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *